sobota 10. januára 2015

Šéf kuchyne

Ktorý normálny človek by otvoril katalóg cestovky a  vyberal si dovolenku podľa jedla? Nie podľa destinácie, teplôt, vody...ale podľa jedla? Ako ďaleko je jedáleň, ako často sa dá stravovať, aké množstvá, dezerty a špeciality hotel pripravuje?:-)
Áno, starý otec:-) Dravec, ako sme ho zo srandy so starou mamou volali:-)
Starý otec a jedlo...nekonečný príbeh. Jedlo miloval a kľudne sa k svojej láske aj verejne priznal...ako  keby to bola nejaká úchylka....aj keď...natrieť si na vianočku bryndzu je trochu úchylné:-)
V každom rade musel stáť prvý. Ak boli v hoteli raňajky o siedmej, o pol siedmej odchádzal z izby, aby zo švédskeho stola nič nezmeškal. Personál si už na neho ukazoval a dostal sa pod drobnohľad ss-áka, ako sme ho volali:-) Sledoval ho po jedálni ako zločinca a starý otec si túto pozornosť náramne užíval. Stará mama by najradšej pod stôl od hanby zaliezla:-), no ja som mu fandila, mala som rada jeho provokácie, bol to jeho spôsob, ako sa veľakrát dostať do rozhovoru.
Samozrejme sme sa vzájomne doberali, teda väčšinou bol terčom starý otec, keď chodil vnoci do špajze ujedať lyžičkou Nutelu, alebo chudák hľadal schované zásoby starej mamy. Tak to u nás fungovalo:-) Stará mama kúpila zo všetkého tri kusy...najprv starý otec zjedol svoju časť, neskôr aj ja....a potom sme chodili za starou mamou žobroniť tú jej:-))) A kráľovná Sofia nám svoju časť väčšinou poslušne s reptaním odovzdala..teda dve tretiny z nej:-)
Vždy sa pousmejem, keď si spomeniem na rôzne oslovenia, ktoré sme doma zvykli používať. Sú ich celé zoznamy...podľa toho, akú činnosť sme práve vykonávali, resp. akú hru sme sa práve hrali. Ak jeden z nás začal hrať hociakú "rolu" zvyšní dvaja sa samozrejme pridali. Takto sme sa zabávali hodiny, dni...nikto nevedel  nakŕmiť detskú fantáziu viac, ako oni.
Fotku starého otca mám v kuchyni.
Zámerne
Určite by bol rád
Takto je šéfom mojej kuchyne a nič mu neujde. A ja sa pri varení vždy pousmejem. Alebo si aj poplačem. Keď natrafím na jedlo, ktoré by mu isto veľmi chutilo...

1 komentár:

Unknown povedal(a)...

Veľmi milé, nežné, ľudské. Vidieť, že už si tiež matkou. A pri čítaní som si aj ja zaspomínala na tvojho starého otca, ktorého som, samozrejme, v tejto polohe nepoznala...